szukaj start |  produkty |  pliki |  kontakt

Produkty Dunkermotoren

PROGRAM MAGAZYNOWY
Silniki DC (G/GR)
Silniki BLDC (BG)
Silniki liniowe ServoTube (DLS)
Silniki AC (KD/DR)
Silniki żaluzjowe (D)
Przekładnie planetarne (PLG)
Przekładnie ślimakowe (SG)
Elektronika sterująca (BGE)
Hamulce (E)
Tachogeneratory (TG)
Enkodery magnetyczne (ME)
Enkodery inkrementalne (RE)
Enkodery absolutne (AE)
Akcesoria

Przekładnie ślimakowe (SG)

WObit proponuje serię SG przekładni ślimakowych do kombinowania z silnikami DC i AC. Przekładnie ślimakowe dostępne są w różnych rozmiarach i przełożeniach, także w kombinacji z przekładnią planetarną. 



Budowa przekładni ślimakowej



Przekładnia ślimakowa to typ przekładni zębatej składającej się ze ślimaka (gwintowany wirnik śrubowy) zazębiającego się z ustawioną prostopadle wobec niego ślimacznicą (koło walcowe śrubowe o specjalnie ukształtowanym wieńcu). W pewnych warunkach jest to mechanizm samohamowny.



Właściwości i zastosowania przekładni ślimakowych



Przekładnie ślimakowe są stosowane do przenoszenia mocy, a także do celów podziałowych, sterowania itp., na ogół wszędzie tam, gdzie potrzebne jest duże przełożenie lub samohamowność.



Przekładnia ślimakowa jest korzystniejsza, gdy trzeba zmienić kierunek osi pod kątem 900. Kolejną kwestią jest różnica osiąganych parametrów. Wydajność waha się od 0.7 do 0.25, a przełożenia od 1:8 do 1:72. przy czym im wyższe przełożenie tym niższa wydajność.



Przekładnie planetarne i ślimakowe można stosować w kombinacji. Dzięki takiemu zestawieniu można osiągnąć przełożenie rzędu 1:30000.


SG45

Przekładnia ślimakowa, w której oś jest umieszczona standardowo w łożysku kulkowym. Jest to przekładnia z wyprowadzoną osią na lewą stronę patrząc od strony osi napędowej silnika. Reduktor wykonywany jest z przełożeniami od 5:1 do 75:1 i może być kombinowany z silnikami DC, BLDC oraz AC produkowanymi przez firmę Dunkermotoren GmbH. Maksymalny obrotowy moment ciągły, który może przenieść wynosi 75Ncm a jego waga to 0,2kg. Siła promieniowa przyłożona do osi nie może przekroczyć 200N, osiowa – 100N.

SG62

Przekładnia ślimakowa, w której oś jest umieszczona standardowo w samo smarownej tulei. Oś wyprowadzona jest pod kątem 90 stopni na lewo (patrząc od strony montażu przekładni) do osi silnika. Specjalne wersje są dostępne z łożyskiem kulkowym (tylko dla ilości projektowych). Reduktor wykonywany jest z przełożeniami od 8:1 do 72:1. Dostępne przełożenia i sprawności przekładni zamieszczone są w karcie katalogowej. Maksymalny obrotowy moment ciągły, który może przenieść przekładnia wynosi 150Ncm a jej waga to 0,3kg. Siły promieniowa i osiowa przyłożone do osi nie mogą przekroczyć 40N (dla wersji z tuleją samo smarowną).

SG80

Przekładnia ślimakowa, w której oś umieszczona jest standardowo w łożysku kulkowym. Wał wyjściowy jest wyprowadzony pod kątem 90 stopni na lewą stronę (patrząc od strony montażu) w stosunku do osi silnika. Wersja specjalna wykonana z tworzywa sztucznego jest również dostępna (tylko dla ilości projektowych). Standardowa wykonana jest ze stopów stali. Reduktor wykonywany jest z przełożeniami od 5:1 do 75:1. Dostępne przełożenia i sprawności przekładni zamieszczone są w karcie katalogowej. Maksymalny obrotowy moment ciągły, który może przenieść przekładnia wynosi 400Ncm a jej waga to 0,4kg. Siła promieniowa przyłożona do osi nie może przekroczyć 350N, osiowa – 300N.

SG80H

Przekładnia ślimakowa z otworem przelotowym, łożyskowana kulkowo. Przelotowa oś wyjściowa jest wyprowadzona pod kątem 90 stopni w stosunku do osi silnika. Elementy przekładni wykonane są z brązu oraz stali. Reduktor wykonywany jest z przełożeniami od 5:1 do 75:1. Dostępne przełożenia i sprawności przekładni zamieszczone są w karcie katalogowej. Maksymalny obrotowy moment ciągły, który może przenieść wynosi 400Ncm a jej waga to 0,4kg. Siła promieniowa przyłożona do osi nie może przekroczyć 350N, osiowa – 300N.

SG120

Przekładnia ślimakowa z łapami montażowymi i ocynkowaną obudową. Standardowo oś wyjściowa wyprowadzona jest pod kątem prostym w stosunku do osi silnika i na lewo patrząc od strony montażu przekładni. Reduktor wykonywany jest z przełożeniami od 8:1 do 80:1. Dostępne przełożenia oraz sprawności przekładni zamieszczone są w karcie katalogowej. Maksymalny obrotowy moment ciągły, który może być przeniesiony przez nią wynosi 3000Ncm a jej waga to 2kg. Siła promieniowa przyłożona do osi nie może przekroczyć 500N, osiowa – 300N. Dla ilości projektowych (minimum 100 sztuk jednorazowego zamówienia) dostępna jest przekładnia z otworem przelotowym.

SG80+PLG52.0 - kombinacja

Przekładnia ślimakowa SG80 jest również dostępna w kombinacji z przekładnią planetarną PLG52.0. Jest to jedyna taka kombinacja reduktorów dostępna w ofercie Alcatel – Lucent Dunkermotoren. Do silnika bezpośrednio podłączona jest przekładnia ślimakowa, natomiast wał wyjściowy przekładni planetarnej jest jednocześnie osią wyjściową całego modułu. Standardowo przekładnia planetarna znajduje się po lewej stronie w stosunku do osi silnika, patrząc od strony zamontowanych reduktorów. Dzięki takiej kombinacji uzyskujemy bardzo szeroki zakres możliwych przełożeń. Zawiera się on pomiędzy 22:1 a 30000:1. Dostępne przełożenia oraz sprawności takiej kombinacji znajdują się w karcie katalogowej produktu. W zależności od stopnia przełożenia przekładni planetarnej reduktor może przenieść ciągły moment obrotowy o wartościach 700Ncm (jeden stopień), 800Ncm (dwa stopnie), 2400Ncm (trzy stopnie). Siła promieniowa przyłożona do osi nie może przekroczyć 350N, osiowa – 500N.

silniki BLDC
start |  produkty |  pliki |  kontakt
© P.P.H. WObit E.K.J. Ober s.c.